fredag 8. oktober 2010

Prosjekt om fargesirkelen




Tirsdag 5. Oktober fikk vi en oppgave i å presentere fargesirkelen på en kreativ måte.
Vi kunne presentere fargesirkelen i 1-, 2- eller 3- Dimensjonal form eller flate.
I mitt tilfelle valgte jeg å bruke en krakk å male fargesirkelen på.

Dette var krakken jeg brukte til å fremstille fargesirkelen på.

Krakken var lakkert så vi måtte bruke sandpapir før vi kunne påføre maling
sli at den ikke ville skli overalt. Jeg glemte i begynnelsen å male uten å pusse overflaten, men resultatet ble ikke så bra, så jeg måtte skrape av restene for så å pusse lakken av.

Etter å ha skrapt av lakken, begynte jeg å tenke ut hvordan designet skulle se ut. Jeg tenkte gjennommange forskjellige måter å uttrykke den på, men ende op med å lage den orginale fargesirkelen med knekk. Litt vanskelig å forklare, så dere får bare se på bildene hvordan jeg tenkte :)


For å gjøre linjene beine brukte jeg maskeringsteip slike at de ikke ble så ugjevne.




Viss dere legger merke til gul nyansene så mangler det en.
Dette skapte litt fusterasjon, men jeg fikk hjelp av susanne, som kom opp med en løsning.
Takk susanne :D


Slik så det ut etter å ha malt sitteplata på krakken.
Noen av linjene hadde sklidd litt inn i hverandre, så jeg valgte å bruken en sort markeringstusj, for å få dem mer rette.


Dette var da det ferdige resultatet.
Gulnyansen som manglet, er nå plassert på siden, noe susanne mente gidde den mer detaljer ellerno ^^

Benene på krakken ble også malt svarte for å fremheve fargene.

1 kommentar:

  1. det ble kult slik du fant på å ta fargesirkelen inn i den formen, ble spesielt :)

    SvarSlett