mandag 15. november 2010

Svar på skoleblogg spørsmål.

Hvordan har det vært å jobbe med ideutviklingen på et digitalt moodboard?

Å jobbe med et moodboard var ganske enkelt, og gidde en helt annen følelse av å utvikle idéene dine, selv om du holder deg innen for visse rammer, slik at resultatet fortsatt blir det en tenkte å lage til å begynne med.



Hvilket program har du brukt?

Til mitt moodboard brukte jeg brogrammet http://olioboard.com/boards Som var utrolig brukervenelig,


Hvordan likte du programmet?

Det jeg likte best med programmet var at det var så enkelt. En trenkte kun å velge bilder som allerede lå innpå kategorisert i forskjellige kategorier. EN kunne også laste opp egne bilder. Derreter var det bare å trykke på bildene for å rotere, forstørre eller bare å plassere de rundt på "arket".

Hvordan syns du det er å lage moodboard av ideutvilklingen i forhold til å tegne skisser?

Jeg tror at å bruke både moodboard og skisser ville fungert best. Jeg føler at med et moodbord kan en best utvikle idéene ved å fortsatt holde seg innenfor visse rammer. Mens en skisse kan en utvikle det produktet ved å påføre eller ta bort detaljer.

Hvordan har det vært å bruke blogg til dokumentasjon?

JEg syntes at blogg gidde mye mer frihet, og det var mye enklere at vi kunne bruke filmer, og digitale bilder, i stede for å ha alt i papir format, når en på en blogg kan bruke mangen andre medier.

Har du lært eller blitt inspirert av å besøke andre blogger i klassen?

Blogg er en utrolig plass å få inspirasjon fra. Det er akkuratt som et biblotek fylt med andres verk, så du kan lære av og skaffe informasjon om hvordan ting ble gjort. Dette er et supert middel for å skaffe kunnskap.

Hva syns du om denne oppgaven? Hva har vært kjekt? Hva kunne vært bedre?

Oppgaven var kjempe kul, skulle bare ønske jeg hadde valgt å lage et annet produkt, men slik er det nå. Jeg koste meg gjennom opgaven selvom det var litt frustrasjon og tårer. Det som kunne vert bedre, var om vi hadde mer middler på skolen og at vi fikk lenger tid på produksjonen.
ellers helt topp! :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar