mandag 1. november 2010

Nå er produksjonen i gang!

I dag kjøpte jeg en gyngestol på Fretex. Idéen var egentlig å kjøpe en kjøkkenstol eller noe lignende, men kjøkkenstoler ble kun solgt i par og sett, noe jeg ikke hadde noe serlig bruk for


ImageShack, share photos, pictures, free image hosting, free video hosting, image hosting, video hosting, photo image hosting site, video hosting site
Dette er da stolen som jeg slepte fra Fretex ved metropolis i pøs regn opp til bergeland skole.
Stolen kostet 250 kr, noe den slettes ikke var verd da jeg fant ut at stolen hadde blitt limt flere steder.

Trekket på stolen var grusomt og var støvete og gammel, men ellers ser jeg for meg at stolen kunne bli ganske så fin.

ImageShack, share photos, pictures, free image hosting, free video hosting, image hosting, video hosting, photo image hosting site, video hosting site

Dette er en av de få bildene jeg har, hvor jeg tar av trekke på stolen. Jeg har pønsket ut noen planer om hvordan trekket skulle se ut, men har ikke komt fram til det endelige motivet.Jeg tenker på et kaffe brunt/hvit trekk, med et tre og røtter.
Silhouette Tree and Roots Royalty Free Stock Vector Art Illustration
Kansje noe lignende dette, hvor treet blir kuttet på midten slik at røttene blir på sitteputen og greinene blir på rygg puten. Jeg er ikke sikker ennå, men noe i denne duren.
Treet skal festes på tøyet ved hjelp av trykklim, som jeg har nevnt tidligere hvor en påfører limet på bilde, tørker og stryker det for så å bløtgjør det igjen. Etter 15 min ventetid kan en begynne å skarape papiret av stoffet slik at kun det øverste laget av papiret ligger igjen på lakenet. Etter at dette har tørket igjen bruker vi vaselin for å gjøre overflaten blankere. fargene og ditaljene kommer også mer frem da.

ImageShack, share photos, pictures, free image hosting, free video hosting, image hosting, video hosting, photo image hosting site, video hosting site

Her er enda et bilde av meg når jeg prøver å fjerne spikrene som holder igjen stoffe som skal av.
Her ser vi også den kjedelige trøtte trefargen som ligger ofte igjen på møbler som ligger på lofte fra bestefedre osv. Treet skal pusses (erfaring fra fargesirkel krakken :-) og dekkes med grå/hvite sevietter med svarte blomster mønstre.

Dette er serviettene jeg valgte å bruke :D

Jeg er ikke sikker på om det kaffe brune stoffet vil matche serviettene, men da velger jeg bare et annet stoff eller, motive slik at det blir litt mer harmonisk eller hva det kalles :)

1 kommentar:

  1. Kjempe fint!! :D Glede meg til å se det fredige resultatet :D Flinke du e Jone^^

    SvarSlett