torsdag 4. november 2010

Torsdag, en stille produktiv dag.

Hei!
I dag ble det noen missforståelser angående praksis jobb hos møbelbutikken Living, noe som egentlig passet meg ganske greit siden jeg har tatt meg litt vann over hodet når jeg planela å lage stolen. Problemet mitt er rammelimen (Har skreve trykklim i tidligere innlegg ) og decoupagelakken tok altfor lang tid å lage. Decoupagen var krevende siden det trengtes mange lag siden trefagen skinnte gjennom, og det er veldig tynne lag av serviettene som skulle limes på. RammeLimen tar masse tid pga. stryking, tørking osv. Beskrevet hvordan en lager motiv med rammelim (trykklim) nedenfor :)

Men til trøst kan jeg fortelle at jeg kun har trekket igjene på stolen før jeg er ferdig.
gleder meg til å se det ferdige resultatet, men gruer meg til å feste trekke, siden det er noe jeg er lite erfart med. Håper på litt hjelp i måren, slik at jeg ikke finner på noe tull.
Her er dagen min i bilder;


Her kan en se decoupage-en min på armleenet.

Jeg bestemte meg i dag for å male stolen og gjøre ferdig alt, inkluderende trekke til setet, og ryggputen samt bakdelen. Men fikk desverre ikke tid til å lage ferdig trekke og feste det..


Bildet ble tatt etter at ett av de to lagene ble malt.


Etter det første strøket var jeg fult fornøyd med at jeg var ferdig med decoupagen og å male selve stolen, men alltid er det noe som er glemt.
på bildet ser vi den lille planken som skal støtte sidene slik at stolen ikke går så lett i stykker.
Jeg hadde i slutten veldig dårlig tid, så jeg fikk hjelp av Catrine til å påføre serviettene og limen.
Tusen takk! :)



Her ligge tøystykket mitt med rammelim i prosessen av å føre et digitalt bilde over på tekstil.


Dette er motivet som jeg har tenkt å ha på det svarte sete trekket. Det er et bilde av et kirsebærtre med røtter som strekker seg ned i jorden.
Jeg måtte ha bildet i negativt, siden orginalen var hvit bakgrunn, og svart tre.
Det var ingen på skolen i dag som hadde god erfaring me dphotoshop så det nedte med at jeg lekte med filtre og effekter slik at resultatet ble slik som på bildet.
Grunnen til at bilde måtte redigeres var at det rundt treet som ikke skulle være med ikke viste så godt igjen etter at det var overført.


Her er stolen endelig ferdig, med to støk akrylmaling, og flere lag med decoupage lakk og servietter.
DENNE GANGEN HUSKET JEG Å PUSSE AV LAKKEN FØR JEG BEGYNTE Å MALE!!
video bevis for å vise at jeg fikk litt erfaring etter projektet med fargesirkelen.
Jeg viser også noen av tingene jeg brukte for å male ;



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar